Wednesday 5 July 2017

Rasa Janggal

Assalamaulaikum wmwb,

Saudara saudari yang dikasihi oleh Allah swt.

Dikesempatan ini suka untuk saya ucapkan kepada semua sahabat dan kenalan yang pernah mengenali saya dalam bidang penulisan mahupun di luar, Selamat Hari Raya 'Aidilfitri Maaf Zahir & Batin.

Sebenarnya,
Nak sangat kembali menulis tapi aku rasa janggal. Tangan ini mulai kaku. Mungkin sedang ditipu sehingga tidak mampu. Tapi aku cuba untuk gagahi jua untuk jadi seperti dulu. Ingin berkongsi kepada semua apa yang sudah terjadi pada pandanganku serta pemikiranku dan perkara yang bakal terjadi supaya kita terus termotivasi dalam kehidupan seharian kita dari hari ke hari.

Pada setiap fasa kehidupan kita sudah tentu akan ada pasang dan surutnya, turun naiknya dan setiap dari kita siapa yang pernah menyangka untuk diberi ujian yang cukup pedih dariNya. Dan ketika itu tanyalah diri kita, bahawa kita sudah bersedia ataupun tidak untu diuji dengan begitu dahsyat sekali.

Saudara dan saudari,

Aku bukanlah insan yang sempurna dan sudah tentu seperti kalian juga punya jutaan kelemahan. Sudah bertahun aku tidak menulis dan aku rasakan sudah tiba masanya untuk aku mulakan kembali bidang penulisan yang aku minati dulu. Kelemahan yang terbesar dalam kehidupan aku adalah apabila aku mula melupakan bidang penulisan ini dan dari situ Allah tarik satu per satu kelebihan itu. Mohon dorongan dari kenalan untuk setiap perkongsian yang aku sampaikan ini memberi inspirasi dan motivasi untuk diri kalian dan semestinya buat diriku jua.



Sekian dulu dariku yang ikhlas untuk kembali menulis,
Tentera Berkuda Islam




1 comment:

  1. anta kembali. jazakallah. ana ternanti-nanti posting anta seterusnya.

    ReplyDelete